De leeuw in jezelf 🦁
Ah, juni. De maand waarin creatieven wereldwijd hun beste powerpoints op het vliegtuig zetten richting Cannes. Slides vol zwoele voice-overs, zwetende client service en slow-mo droneshots boven obscure Afrikaanse dorpjes.
En terwijl de rosé vloeit aan de Croisette, zit jij daar. Op je bureaustoel met kruimels in je toetsenbord en een briefing van “iets viraal rond belastingen”.
Het is verleidelijk om dan te denken: Zijn wij wel creatief genoeg? Doen wij eigenlijk iets dat een leeuw waard is? Of gewoon een blaffende mopshond?
Maar laat je niet gek maken. Creativiteit zit niet alleen in gouden leeuwen, maar ook in zilveren vindingrijkheid. In dat onmogelijke last-minute voorstel dat toch werkt. In dat teamlid dat een briefing las en zei: “Wacht. Wat als we dit omdraaien?”
De awardshow is mooi. Maar de échte prijs? Dat is een klant die belt en zegt: “Dank je. Jullie hebben ons écht vooruit geholpen.” Geen glitter, wel guts.
Dus ja: kijk, bewonder, leer. Maar blijf ook trots op je dagelijkse werk. Want wie alleen maar jaagt op leeuwen, vergeet soms hoe wild een goed idee al kan zijn. 🦁
Toon je tanden. Of op z’n minst je tandenborstel, want met Cannes breath kom je niet ver in het echte werk.
Bart
PS: Creativiteit komt met de juiste klanten. Steel deze tool om aan prospecten kwalificatie te doen.
|